
- 30 května 2019
Kamiony napájené trolejemi
Kategorie:NovinkyNa dálnici A 1 v blízkosti města Lübeck je téměř hotová „eHighway“. Minulý týden se konaly funkční testy a v tomto týdnu proběhla první zkušební jízda s trolejovým kamionem.
Výzkumné a vývojové centrum Univerzity aplikovaných věd v Kielu oznámilo, že elektrická energie může nyní po dokončení prací protékat také nadzemním vedením. Centrum je vědeckým společníkem terénního zkušebního eHighway (FESH) ve Šlesvicku-Holštýnsku.
Funkční zkoušky trolejového vedení
V souladu s tím jsou horní vedení obou směrů po dobu funkčních zkoušek dočasně vystavena napětí. “Provádíme zkratové zkoušky, měření izolace a uzemnění a kontrolujeme jednotlivé systémy, jako je například systém odmrazování.” Všechny testy jsou pod dohledem personálu na staveništi,“ říká projektový manažer Jan Bachmann. Aby se předešlo rozptylování účastníků silničního provozu občasným obloukem, používala by se vizuální ochranná zařízení. O funkčních testech jsou informovány policie, hasičská a záchranná střediska.
Podle vědce však práce nepředstavuje žádné nebezpečí pro provoz, ale funkční zkoušky jsou nezbytné při uvádění těchto systémů do provozu. V posledních týdnech bylo v rámci operační přípravy připraveno více než 250 policistů a hasičů. “Takže jsme dobře připraveni,” říká Bachmann.
První testovací jízdy na začátku června
Po úspěšném dokončení všech funkčních zkoušek jsou od 3. června plánovány první zkušební jízdy s trolejovými kamiony na staveništi. Demontáž staveniště je plánována od 17. června, takže na začátku letních prázdnin budou opět k dispozici všechny jízdní pruhy. Předpokládá se, že v září bude spediční společnost Bode (se sídlem v Reinfeldu) zahajovat vlastní dopravu prostřednictvím nadzemního vedení. Do té doby budou na zkušební dráze použita různá zkušební vozidla.